Speaking English, it is now a valuable professional quality to expand business, cultural and personal opportunities internationally.
There is a growing demand from organizations that require professionals who are fluent in that language, as they seek to compete in international business contexts and have presence in the world market.
David Crystal estimated in his book “English Worldwide” (2006) that there are approximately 400 million people who speak it natively, 400 million who speak it as a second language, and around 600 million foreigners who speak it correctly as well. This means that there are around 1 billion people speaking English in the world, taking into account that it is a figure that must have increased substantially in recent years.
Thus, the number of people who use English as their first language to communicate or to keep up-to-date on scientific research in technology, medicine, engineering, social sciences and other areas is increasing, since most of the publications in these domains are done in English.
To go further, mastering English allows various advantages in cultural areas, such as knowing different ways of thinking, making contacts abroad, getting closer to other cultures and in general, achieving personal enrichment.
For this reason, another advantage of speaking English is being able to travel around the world and make yourself understood, enjoying the journey without worries and avoiding annoying situations due to communication problems. Mastering this language nowadays allows generating good communication dynamics in almost any place on the planet.
In addition, it also allows achieving certain competitive advantages in professional selection processes. Language is a fundamental competence in the workplace, because, both in government areas and in multinational companies regardless of the field of work, English provides advantages when it comes to promotions or access to other jobs, helping to improve the dynamics employability.
Thus, learning English is also easier than what is often thought, because, being compared with other languages, including Spanish, it is considered one of the easiest universal languages to achieve, given its simplified grammar structure and reduced vocabulary.
For this reason, beyond being a language, English is a professional and cognitive advantage that facilitates access to knowledge of all kinds. It is the language of Hollywood and the language of international banking and business. As such, it is a helpful and very necessary language to master.
Hablar inglés, es en la actualidad una cualidad profesional valiosa para expandir oportunidades laborales, culturales y personales a nivel internacional.
Cada vez es mayor la demanda de organizaciones que buscan profesionales capaces de manejar con fluidez dicho idioma, ya que así se busca competir también en contextos empresariales de actualidad y con sello internacional, acaparando mercados de talla mundial.
David Crystal estimó en su libro “English Worldwide” (2006) que hay aproximadamente 400 millones de personas que lo hablan de forma nativa, 400 millones que lo hablan como segunda lengua, y alrededor de 600 millones de extranjeros que lo dominan también. Esto hace que existan alrededor de 1 billón de personas hablando inglés en el mundo, tomando en cuenta que es una cifra que debe de haber aumentado sustancialmente en los últimos años.
Así, cada vez es mayor el número de personas que usan el inglés como primer idioma a la hora de comunicarse y mantenerse informado a través de las investigaciones científicas en áreas como las innovaciones sobre tecnología, medicina, ingeniería, ciencias sociales, etc., ya que la mayoría de sus publicaciones son escritas o se publican en inglés.
Para ir más allá, dominar el inglés permite diversas ventajas en ámbitos culturales como, por ejemplo, conocer una forma de pensar distinta, hacer contactos en otros países, acercarse a otra cultura, otra gastronomía y lograr así, un enriquecimiento personal impresionante.
Por esto, otra de las ventajas de hablar inglés es poder viajar alrededor de todo el mundo y darse a entender, disfrutando sin preocupaciones de la travesía y evitando situaciones molestas por los problemas de comunicación, ya que, dado la importancia de este idioma en la actualidad, permite generar buenas dinámicas de comunicación en casi cualquier lugar del planeta.
Además, permite lograr ciertas ventajas competitivas en procesos de selección profesional. El idioma es una competencia fundamental en el ámbito laboral, pues, tanto en áreas gubernamentales como en empresas multinacionales, sin importar el campo de trabajo, el inglés aporta ventajas a la hora de ascender o acceder a otro puesto de trabajo, ayudando a mejorar las dinámicas de empleabilidad.
Así, aprender inglés es también más fácil de lo que en muchas ocasiones se piensa, pues, siendo comparado con otros idiomas, incluido el español, es considerado uno de los idiomas universales más fáciles de lograr, dado sus estructuras gramaticales y de vocabulario.
Por esto, más allá de ser un idioma, el inglés es una ventaja profesional y cognitiva que facilita el acceso al conocimiento de todo tipo. Es el lenguaje de Hollywood y el lenguaje de la banca internacional y los negocios. Como tal, es una lengua útil e incluso necesario conocer.